Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 19. máj 2024Meniny má Gertrúda
< sekcia Ekonomika

Cestovky nebudú musieť uvádzať v reklamách celkovú cenu zájazdov

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Poslanci Národnej rady SR dnes totiž odmietli návrh novely zákona o reklame z dielne poslancov OĽaNO , ktorý mal povinnosť uvádzať konečnú cenu.

Bratislava 3. júla (TASR) - Cestovné kancelárie nebudú musieť uvádzať konečnú cenu za zájazd, vrátane všetkých platieb spojených s poskytnutím zájazdu, ktorú spotrebiteľ zaplatí. Poslanci Národnej rady SR dnes totiž odmietli návrh novely zákona o reklame z dielne poslancov OĽaNO Igora Matoviča, Eriky Jurinovej, Martina Fecka a Jozefa Viskupiča, ktorý mal povinnosť uvádzať konečnú cenu, zaviesť.

Návrh počítal aj s tým, že ak by nebolo možné vopred určiť konečnú cenu zájazdu, predávajúci by mal v reklame uviesť reprezentatívny príklad zájazdu, ktorý obsahuje popis všetkých služieb a konečnú cenu, ktorú spotrebiteľ zaplatí. Podstatou návrhu teda bolo zavedenie povinnosti predávajúceho, resp. poskytovateľa služby, aby pri reklame uvádzal celkovú konečnú cenu ponúkaných služieb, ktorú spotrebiteľ skutočne zaplatí.

"V praxi totiž často dochádzalo k situáciám, že spotrebiteľ bol reklamou uvedený do omylu, resp. cena uvádzaná v reklame vzbudzovala dojem, že je nižšia ako bola následná konečná cena, ktorú mal spotrebiteľ za zájazd a s ním súvisiace služby uhradiť," tvrdia poslanci OĽaNO.