Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Ekonomika

ODBORNÍCI: Operatívny lízing je aj pre malé firmy

Ilustračná snímka. Foto: TASR Štefan Puškáš

Malé firmy si nemôžu dovoliť zamestnať človeka, ktorý by sa staral výhradne o firemný vozový park, tvrdí Michal Duška, obchodný riaditeľ spoločnosti Arval Slovakia.

Bratislava 17. septembra (TASR) - Pár rokov dozadu bol operatívny lízing na Slovensku ešte službou, ktorú využívali spravidla veľké nadnárodné firmy. No služby efektívneho manažmentu vozového parku vyhľadáva podľa odborníkov v posledných rokov stále viac malých a stredne veľkých podnikov a operatívny lízing zaznamenáva v segmente malých a stredných firiem stúpajúci trend.

Môže za to úspora nákladov pri správe firemného vozového parku. Ten pri malých firmách tvorí približne do 10 vozidiel a pri stredne veľkých firmách 10 až 50 vozidiel. Pri operatívnom lízingu šetria podnikatelia nielen náklady na zriadenie vozového parku, no zároveň im odpadajú starosti so servisom vozidiel.

"Malé firmy si nemôžu dovoliť zamestnať človeka, ktorý by sa staral výhradne o firemný vozový park," tvrdí Michal Duška, obchodný riaditeľ spoločnosti Arval Slovakia. Poukazuje tak na jeden z najčastejších dôvodov, prečo sa majitelia malých firiem rozhodnú pre služby operatívneho lízingu. Ten firmu odbremení od množstva úkonov, ale aj skrytých poplatkov spojených s prevádzkou vozidla. Správa vozového parku je totiž v réžii spoločnosti, ktorá operatívny lízing poskytuje. Firma platí za komplexnú službu, ktorá v sebe zahŕňa obstaranie vozidla a celkový servis od nákupu diaľničných známok či výberu pneumatík, cez pravidelné servisné prehliadky vozidiel až po riešenie poistných udalostí a akútnych situácií na ceste.

"Stretávame sa s predsudkom, že operatívny lízing je drahá záležitosť. Nie je to pravda. Majitelia firiem si totiž pri operatívnom lízingu nastavujú mesačnú platbu aj podľa výberu služieb, ktoré pri správe vozidla práve potrebujú. Veľkou výhodou pre klienta je aj to, že auto nevlastní. Klient hradí len rozdiel medzi nákupnou a zostatkovou cenou a nemusí platiť amortizáciu. A samozrejme, po ukončení lízingu vozidlo vráti a za rovnakú splátku si môže zobrať nové. Firme takto odpadáva starosť o vstupný kapitál na nákup vozidiel a zároveň i riziká súvisiace so servisom, údržbou, opravami, poistením, náhradnými vozidlami či pracovným zaťažením, na ktoré zamestnáva ďalšie pracovné sily, prípadne oberajú o čas priamo majiteľa firmy," radí Duška.