Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 16. máj 2024Meniny má Svetozár
< sekcia Ekonomika

Kódex kvality získali desiatky ubytovacích zariadení v Tatrách

Ilustračné foto Foto: TASR/Lukáš Furcoň

Kódex, ktorý okrem iného obsahuje aj povinnosť prezentovať región ako celok, bude umiestnený na recepciách jednotlivých zariadení.

Vysoké Tatry 16. júla (TASR) – Oblastná organizácia cestovného ruchu (OOCR) Región Vysoké Tatry systematicky pracuje na kontrole zvyšovania kvality poskytovaných služieb v Tatrách. Novinkou v tejto oblasti je tzv. kódex ubytovacích zariadení, ktorý má pomáhať dodržiavať kvalitu služieb, ako aj zavádzať určité štandardy. Práve dnes vedenie OOCR odovzdalo kódex prvým ubytovacím zariadeniam.

"Naším cieľom je zvýšiť kvalitu poskytovaných služieb v ubytovacích zariadeniach. V decembri minulého roku sme odovzdávali certifikáty kvality gastro prevádzkam. Chceme v nastolenom tempe pokračovať aj tento rok a postupne sa už zameriavame na zvyšovanie kvality služieb aj v tunajších hoteloch, penziónoch či iných zariadeniach poskytujúcich návštevníkom Tatier ubytovanie," objasnila výkonná riaditeľka OOCR Región Vysoké Tatry Lenka Maťašovská. Kódex dnes získalo dohromady cca 150 zariadení, pričom členmi Združenia cestovného ruchu (ZCR) Vysoké Tatry ich je momentálne 180.

Nový ubytovací kódex získa len to členské zariadenie ZCR, ktoré splní jeho desať bodov. Kódexy budú obsahovať okrem formálnych náležitostí či potvrdenia, že ubytovateľ je platiteľom daní a členských poplatkov aj bod informujúci, že zariadenie poskytuje klientom regionálnu Tatry Card. "Nie je to jednorazová záležitosť, jednotlivé zariadenia budeme sledovať, aby si štandardy udržali, niektoré môžu kódex aj stratiť, naopak iné ho zase získať. Veríme však, že postupne sa bude kvalita služieb posúvať vyššie a vyššie," konštatovala Maťašovská.

Kódex, ktorý okrem iného obsahuje aj povinnosť prezentovať región ako celok, bude umiestnený na recepciách jednotlivých zariadení, takže ubytovatelia budú pod neustálou kontrolou. "Samotní hostia si budú kódexy čítať a tieto služby a štandardy následne aj vyžadovať," zdôraznila Maťašovská s tým, že cieľom týchto opatrení sú spokojní klienti, ktorí sa budú chcieť do Tatier opäť vrátiť.