Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Ekonomika

Spoločnosť Campari chce predať divíziu nealkoholických nápojov

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Nezáväzné ponuky bude spoločnosť prijímať do konca septembra.

Rím/Miláno 15. septembra (TASR) - Taliansky výrobca liehovín Campari zvažuje predaj divízie nealkoholických nápojov. Značky Lemonsoda, Oransoda, Mojito Soda a Crodo chce podľa milánskeho ekonomického denníka Sole 24 Ore predať záujemcom, za čo by mohol zinkasovať 100 miliónov eur. Nezáväzné ponuky bude spoločnosť prijímať do konca septembra.

Campari sa chce výraznejšie sústrediť na globálne značky, ako Aperol a Campari. Pod vedením Boba Kunze-Concewitza firma predala viaceré vinárske značky, napríklad Sancerre a Carolans. Vlani predala aj nehnuteľnosti v hodnote 228 miliónov eur, ktoré kúpil jej francúzsky konkurent Marnier Lapostolle.

Campari v tomto roku počíta s výrazným zlepšením hospodárskych výsledkov. Tržby v prvom polroku medziročne stúpli o 13,5 % na 844,7 milióna eur, zisk pred zdanením o 11,5 % na 191,7 milióna eur a čistý zisk o 21,1 % na 93,5 milióna eur.

Campari, ktorý vznikol v roku 1860, je v globálnom rebríčku na šiestom mieste a boduje svojím širokým portfóliom produktov. Koncern je na 190 trhoch zastúpený viac než 50 značkami. K jeho portfóliu patria značky ako Aperol, Skyy a Wild Turkey.