V materiáli však nie je konkretizované, o ktoré konkrétne úseky by malo ísť.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 27. apríla (TASR) - Prioritou novej vlády Roberta Fica (Smer-SD) je výstavba diaľnic, a to výraznejšou mierou ako v súčasnosti.
"Vláda pritom zabezpečí vyvážené súťažné podmienky, aby nedochádzalo k nedokončeným úsekom a k devastácii celého reťazca podnikateľských subjektov," uvádza kabinet v dnes odsúhlasenom Programovom vyhlásení vlády SR.
Podľa návrhu by sa vláda mala opätovne tak ako prvý Ficov kabinet zamerať na výstavbu nadradenej infraštruktúry formou projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). V materiály však nie je konkretizované, o ktoré konkrétne úseky by malo ísť. "Základným predpokladom na odstraňovanie regionálnych disparít je naďalej plnohodnotné diaľničné spojenie Bratislavy s Košicami," dodáva však.
Šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) po rokovaní kabinetu dodal, že PPP projekty môžu byť výhodné pre štát. "Sme pripravení využívať túto formu financovania, ale nie ako prvotnú, ale ako sekundárnu alebo terciárnu," vysvetlil s tým, že zatiaľ vidí priestor na výstavbu takýmto spôsobom v prípade diaľnice D4. "V budúcnosti nevylučujem aj ďalšie projekty," dodal.
V materiály sa konštatuje, že zaostávanie dôležitých projektov výstavby diaľnic a rýchlostných ciest súvisí s extrémne vysokou rozdrobenosťou vlastníctva pôdy na Slovensku. "Vláda preskúma riešenia uplatňované v iných krajinách EÚ a bude hľadať principiálne riešenie, ako vysporiadanie pozemkov k stavbám dopravnej infraštruktúry zásadne zjednodušiť pre štát i vlastníkov dotknutých pozemkov," uvádza nová vláda.
Nevylučuje tak prijatie špeciálneho zákona v súlade s nálezom Ústavného súdu (ÚS) SR na "zdynamizovanie tohto dôležitého procesu". Ešte prvá Ficova vláda prijala zákon o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá, ktorý umožňoval stavať cesty na cudzích nevyvlastnených pozemkoch. ÚS však následne konštatoval, že takéto konanie je v rozpore s Ústavou SR a v legislatíve táto možnosť stratila platnosť.
"Vláda pritom zabezpečí vyvážené súťažné podmienky, aby nedochádzalo k nedokončeným úsekom a k devastácii celého reťazca podnikateľských subjektov," uvádza kabinet v dnes odsúhlasenom Programovom vyhlásení vlády SR.
Podľa návrhu by sa vláda mala opätovne tak ako prvý Ficov kabinet zamerať na výstavbu nadradenej infraštruktúry formou projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). V materiály však nie je konkretizované, o ktoré konkrétne úseky by malo ísť. "Základným predpokladom na odstraňovanie regionálnych disparít je naďalej plnohodnotné diaľničné spojenie Bratislavy s Košicami," dodáva však.
Šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) po rokovaní kabinetu dodal, že PPP projekty môžu byť výhodné pre štát. "Sme pripravení využívať túto formu financovania, ale nie ako prvotnú, ale ako sekundárnu alebo terciárnu," vysvetlil s tým, že zatiaľ vidí priestor na výstavbu takýmto spôsobom v prípade diaľnice D4. "V budúcnosti nevylučujem aj ďalšie projekty," dodal.
V materiály sa konštatuje, že zaostávanie dôležitých projektov výstavby diaľnic a rýchlostných ciest súvisí s extrémne vysokou rozdrobenosťou vlastníctva pôdy na Slovensku. "Vláda preskúma riešenia uplatňované v iných krajinách EÚ a bude hľadať principiálne riešenie, ako vysporiadanie pozemkov k stavbám dopravnej infraštruktúry zásadne zjednodušiť pre štát i vlastníkov dotknutých pozemkov," uvádza nová vláda.
Nevylučuje tak prijatie špeciálneho zákona v súlade s nálezom Ústavného súdu (ÚS) SR na "zdynamizovanie tohto dôležitého procesu". Ešte prvá Ficova vláda prijala zákon o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá, ktorý umožňoval stavať cesty na cudzích nevyvlastnených pozemkoch. ÚS však následne konštatoval, že takéto konanie je v rozpore s Ústavou SR a v legislatíve táto možnosť stratila platnosť.