Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. marec 2024Meniny má Soňa
< sekcia Knihy

Nová kniha má deťom na základných školách priblížiť svet programovania

Ilustračná snímka Foto: TASR/Martin Palkovič

Kniha je určená najmä učiteľom informatiky, ktorí ju môžu ďalej využívať na svojich hodinách či krúžkoch.

Bratislava 9. septembra (TASR) - Svet digitálnych technológií má deťom priblížiť kniha programovania s názvom Scratch Starter – Programovanie pre deti, ktorú v týchto dňoch dostali zdarma všetky základné školy na Slovensku. Vytvoril ju tím odborníkov z Learn2Code a jej krstným otcom sa tento týždeň stal podpredseda vlády pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini (Smer-SD).

"Do škôl sa postupne dostávajú moderné technológie, ale to samo o sebe nestačí. My musíme podať pomocnú ruku aj samotným pedagógom, ktorí informatiku na školách učia, aby sme z informatiky nespravili nudný predmet, ale aby sme podnietili kreativitu detí a rozvíjali ich logické myslenie zábavnou formou," povedal Pellegrini. Podľa jeho slov si treba uvedomiť, že vývoj ide tak rýchlo dopredu, že aj tí najzdatnejší pedagógovia majú čo robiť, aby boli na tepe doby.

"Tento krok považujeme za významnú investíciu do vzdelávania našej najmladšej generácie, vďaka ktorej môžu získať k technológiám pozitívny vzťah a venovať sa im dlhodobo,” vysvetlil myšlienku projektu Radovan Debnár, CEO Learn2Code. Ako pripomína autor knihy Ľuboš Jaroš, digitálne technológie sú už súčasťou bežného života. "Sme presvedčení, že vieme ovládať počítač, ak si vieme spustiť hru, prečítať článok na internete alebo napísať prácu do školy. To však neznamená, že naozaj vieme pracovať s technológiami a sme digitálne gramotní. Technológie nám ponúkajú oveľa viac možností," podotkol.

Kniha je určená najmä učiteľom informatiky, ktorí ju môžu ďalej využívať na svojich hodinách či krúžkoch. Scratch Starter tak dopĺňa vzdelávaciu platformu Kidscodr.sk, ktorá vznikla začiatkom jari tohto roku. Portál obsahuje kompletné osnovy zamerané na výučbu základných princípov programovania, tvorby algoritmov a herného dizajnu. Slúži tak ako vzdelávacia pomôcka nielen pri kódovaní, ale aj pri vývoji hier a taktiež rozšíri rôzne technologické zručnosti dieťaťa.

Pomocou prostredia Scratch môžu deti rozvíjať svoju kreativitu, umožňuje im navrhnúť si vlastné postavičky, ktoré môžu následne oživiť v animovanom filme. Ďalej si môžu vytvoriť simuláciu kreslenia geometrických útvarov alebo naprogramovať vlastnú dvojrozmernú hru. Vďaka tomu sa tak deti učia logicky uvažovať a rozvíjať svoju kreatívnu stránku.

Vydanie knihy podporili aj Nadácia Volkswagen Slovakia a Nadácia ESET.