Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 30. apríl 2024Meniny má Anastázia
< sekcia Prešovský kraj

Prešovskí žiaci preverujú webové stránky základných škôl

Ilustračné foto Foto: TASR

Školy by mali mať na pamäti, že začiatkom školského roka vyhľadávajú informácie samotní žiaci, ale aj rodičia a starí rodičia.

Prešov 2. septembra (TASR) – Či sú webové stránky základných škôl v Prešove pripravené na nový školský rok a do akej miery na nich verejnosť nájde dostatok informácii ešte pred prvým zvonením, na tieto otázky hľadajú odpovede účastníci projektu IQ kids. Tejto úlohy sa chytili žiaci prešovských škôl, ktorí už druhý týždeň preklikávajú odkazy webových stránok škôl. Svoje skúsenosti so školskými portálmi im môžu mailom tlmočiť aj bežní pozorovatelia. Informoval o tom koordinátor projektu a pedagóg Ľuboš Lukáč.

Súťaž o Najlepšiu webovú stránku základných škôl mesta Prešov vyhlásili jej organizátori po druhýkrát. „Ako základné školy v Prešove pristupujú k webovej prezentácii a informovanosti vám prezradíme 8. septembra. Informácie a názory našich pozorovateľov nájdete na stránke IQkids.sk. Svoje názory na webové stránky prešovských základných škôl nám do 5. septembra môžete poslať na email nadanedieta@gmail.com. Školy s najlepším ohodnotením dostanú od nás balíček kníh, Vaše zaujímavé názory, hodnotenia oceníme taktiež knižnými odmenami,“ uviedol Lukáč.

Podľa jeho názoru na dobrom mene školy sa podieľajú žiaci, učitelia i vedenie školy. Záujem o školu zvyšujú dosiahnuté úspechy školákov, organizovanie kultúrnych i spoločenských aktivít, výletov, exkurzií, besied a všetko to, čo tvorí pokojnú, priam rodinnú atmosféru. O úspechu rozhoduje aj webová prezentácia školy. Niekoľko prvých sekúnd na stránke školy rozhoduje o tom, či návštevník na nej vôbec zostane.

Prvý dojem z webovej stránky školy tvorí grafická časť (farby, rôzne prvky, obrázky, fotografie, odkazy). Grafika má zaujať a spríjemňovať čas strávený na stránke. Zmysluplná grafika, primerané písmo, členenie textu, správne farby a v neposlednom rade informácie. Návštevníkov zaujímajú informácie o učiteľoch, rozvrhu hodín, ponuke záujmových krúžkov, informácie o pripravovaných akciách, fotografie z výletov a akcií, ale aj úspechy žiakov,“ konkretizoval Lukáč.

Za dôležité považuje aj čas. Podstatné je poskytnúť informácie v predstihu, pretože týždeň po akcii už nie sú zaujímavé. Školy by mali mať na pamäti, že začiatkom školského roka vyhľadávajú informácie samotní žiaci, ale aj rodičia a starí rodičia.