Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 20. apríl 2024Meniny má Marcel
< sekcia Regióny

Železnica mala podľa plánov z roku 1908 viesť aj cez Veselé a Špačince

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Ján Siman

Malo ísť o súkromnú investíciu, zahŕňala aj výstavbu staníc vo Veľkých Kostoľanoch, Veselom a Špačinciach, no nakoniec k realizácii nedošlo.

Trnava 22. novembra (TASR) – Téme Železnice v trnavskom regióne – história, súčasnosť, budúcnosť sa bude venovať konferencia Klubu priateľov železníc z Trnavy a okolia vo štvrtok 23. novembra. Klub združuje záujemcov z radov odbornej verejnosti, súčasných i bývalých železničiarov i laikov, pre ktorých už štvrtýkrát pripravil takéto podujatie na pôde trnavskej radnice.

"V programe konferencie je prednáška Ivana Mrvu o nezrealizovaných železničných tratiach v trnavskom regióne," informoval TASR tajomník klubu Peter Siváček. Uviedol, že v roku 1908 uhorské ministerstvo dopravy vydalo súhlas so stavbou železničnej trate, ktorá mala spojiť Piešťany a Trnavu trasou po druhej strane Váhu a napojiť sa na už existujúcu trať Piešťany-Vrbové. "Malo ísť o súkromnú investíciu, zahŕňala aj výstavbu staníc vo Veľkých Kostoľanoch, Veselom a Špačinciach, no nakoniec k realizácii nedošlo," načrtol obsah prednášky Siváček. Ďalšími budú Medzinárodné železničné organizácie a dohovory, Cestovanie v noci a špeciálne vlaky, Železnice v okolí Smoleníc a Dobrej Vody a predstaví sa aj Stredná priemyselná škola dopravná so svojimi aktivitami.

Klub priateľov železníc má svoje sídlo v železničných vozňoch, ktoré sú súčasťou pamätníka železničnej dopravy pri nástupišti číslo 4 stanice Trnava, na zrealizovaní ktorého má hlavnú zásluhu. Kladie si za cieľ združovať občanov, ktorí majú hlbší záujem o históriu, prevádzku železníc, železničné koľajové vozidlá, cestovanie, zberateľskú činnosť, železničné modelárstvo a iné príbuzné činnosti a propagovať železničnú dopravu a svojou činnosťou napomáhať rozvoju železníc.