Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 25. apríl 2024Meniny má Marek
< sekcia Slovensko

Správou komory učiteľov sa bude zaoberať Inštitút vzdelávacej politiky

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Marko Erd

Rezort školstva podotkol, že správa Slovenskej komory učiteľov nebola s ministerstvom konzultovaná.

Bratislava 16. septembra (TASR) - Správou Slovenskej komory učiteľov (SKU) o spoločenskom a ekonomickom postavení pedagógov v regionálnom školstve sa bude zaoberať Inštitút vzdelávacej politiky (IVP). V reakcii na pondelkovú tlačovú konferenciu SKU to uviedol pre TASR odbor komunikácie a protokolu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVŠ) SR.

Rezort školstva podotkol, že správa SKU nebola s ministerstvom konzultovaná. Vyjadriť sa k nej plánuje až po tom, ako ju poskytne na analýzu IVP.

Podľa SKU doterajšie zvyšovanie platov pedagógov nezvýšilo atraktivitu učiteľského povolania, keďže dostatočne nereflektuje situáciu na trhu práce a neodráža rast životných nákladov a spotrebiteľských cien v uplynulom období. Soňa Puterková zo SKU poukázala na to, že od septembra sa zvýšili platy začínajúcich učiteľov, čo považuje za dobré. Na druhej strane však poznamenala, že to stále nie je dostačujúce.

"Vedenie ministerstva, ako aj jeho odborní pracovníci by sa radi oboznámili s podkladmi k uvedenej správe, ale, žiaľ, pán Crmoman im túto možnosť neponúkol," poznamenal rezort školstva. Zároveň ministerstvo doplnilo, že bolo otvorené rokovaniam s SKU.

"SKU dlhodobo nezmyselne kritizuje všetky dobré a pozitívne kroky a opatrenia, ktoré ministerstvo školstva pod vedením Martiny Lubyovej (nominantka SNS) urobilo v prospech učiteľov. Ministerstvo školstva dlhodobo vytvára systémové predpoklady na zatraktívnenie povolania učiteľa a robí všetko pre to, aby sa zvýšilo postavenie učiteľa v spoločnosti," dodalo ministerstvo školstva. Zástupcovia SKU poznamenali, že na skutočné zvýšenie atraktivity učiteľského povolania je nutné skokové zvýšenie platov a zlepšenie pracovných podmienok pedagógov.