Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 2. jún 2024Meniny má Xénia, Oxana
< sekcia Slovensko

Pilot havarovaného vrtuľníka bol skúsený, lietal 24 rokov

V Slovenskom raji neďaleko Kláštoriska sa zrútil 17.júla 2015 do rokliny Prielom Hornádu záchranársky vrtuľník patriaci Air Transport Europe. Pri havárii zahynuli všetci štyria členovia posádky a záchranárskeho tímu. Na snímke havarovaný vrtuľník v rieke Hornád. Foto: TASR/Vladimír Benko/MV SR

Pri nehode zahynul aj 34-ročný záchranár, ktorý pracoval v ATE 17 rokov.

Bratislava 18. júla (TASR) - Štyridsaťštyriročný pilot záchranárskeho vrtuľníka, ktorý v piatok (17.7.) havaroval v Slovenskom raji, mal dlhoročnú prax v lietaní. "Za svoju kariéru nalietal vyše 1800 letových hodín. Išlo o skúseného pilota, ktorý lietal 24 rokov," uviedla hovorkyňa spoločnosti ATE Zuzana Turočeková. V spoločnosti pracoval od roku 2009.



Pri nehode zahynul aj 34-ročný záchranár, ktorý pracoval v ATE 17 rokov. Najprv ako letecký mechanik a neskôr záchranár. Dlhoročné skúsenosti mal aj lekár leteckých záchranárov. V záchranárskom vrtuľníku lietal 13 rokov. Na palube bol v čase nehody aj 37-ročný záchranár Horskej záchrannej služby.

Na snímke záchranári z Horskej záchrannej služby schádzajú dolu autom počas havárie vrtuľníka leteckej záchrannej služby Air Transport Europe v Prielome Hornádu v Hrabušiciach 17. júla 2015.
Foto: TASR/Oliver Ondráš


"Počas svojej dlhoročnej praxe pomohli stovkám zranených, ktorí boli v núdzi a zachránili niekoľko desiatok životov. V piatok počas záchrannej akcie, žiaľ, vyhasli tie ich. Za ich obetavú prácu a plné nasadenie im patrí veľké uznanie a česť ich pamiatke," povedala Turočeková.

Na snímke hovorca ministerstva vnútra SR Ivan Netík informuje o havárii vrtuľníka leteckej záchrannej služby Air Transport Europe v Prielome Hornádu v Hrabušiciach 17. júla 2015.
Foto: TASR/Oliver Ondráš




Podľa jej slov v náročných terénnych podmienkach počas fázy vyhľadávania zraneného v teréne v oblasti rokliny Prielomu Hornádu došlo pravdepodobne ku kontaktu vrtuľníka s vodičmi elektrického vedenia a následnému pádu z výšky približne 100 až 120 metrov. Na mieste momentálne prebiehajú práce spojené s vyšetrovaním a dokumentáciou nehody.