Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. marec 2024Meniny má Miroslav
< sekcia Prezidentské voľby

Mimoparlamentné strany sa pri podpore kandidátov rôznia

Na snímke kandidáti na prezidenta SR Zuzana Čaputová (vľavo), ktorá získala najviac hlasov v 1. kole sobotňajších prezidentských volieb podľa neoficiálnych výsledkov Štatistického úradu SR a druhý najvyšší počet získal Maroš Šefčovič (vpravo) Foto: TASR Pavel Neubauer

Do druhého kola prezidentských volieb postúpili Čaputová, ktorá získala 40,57 percenta hlasov a Šefčovič so ziskom 18,66 percenta hlasov.

Bratislava 17. marca (TASR) – Mimoparlamentné strany sa pri podpore kandidátov na post prezidenta Zuzany Čaputovej a Maroša Šefčoviča rôznia.

Líder hnutia Spolu - občianska demokracia Miroslav Beblavý uviedol, že výsledok Čaputovej v prvom kole "je dobrou správou o chuti ľudí na Slovensku na pozitívnu zmenu". "Táto zmena má slušnú, demokratickú a odbornú tvár. Napomáha jej spájanie síl tých, ktorým ide o vec, a nie o vlastný prospech. Táto zmena prináša skutočných lídrov, ako je Matúš Vallo a teraz Zuzana Čaputová. Som presvedčený, že sa ešte neskončila," dodal Beblavý.

Strana Naj v prvom kole prezidentských volieb nepodporovala žiadneho kandidáta. Predseda strany Viktor Béreš pred druhým kolom ľudí vyzval, aby 30. marca pristúpili k volebným urnám a podporili Šefčoviča.

Predseda Občianskej konzervatívnej strany (OKS) Ondrej Dostál poznamenal, že v druhom kole vyjadruje strana podporu Čaputovej. "Odporúčame všetkým demokraticky zmýšľajúcim voličom dať jej svoj hlas v druhom kole prezidentských volieb," povedal Dostál. OKS v prvom kole podporovala Františka Mikloška.

Do druhého kola prezidentských volieb postúpili Čaputová, ktorá získala 40,57 percenta hlasov a Šefčovič so ziskom 18,66 percenta hlasov. Volebná účasť dosiahla 48,74 percenta, čo je 2.158.859 voličov. Oficiálne výsledky potvrdila v nedeľu Štátna komisia pre voľby a kontrolu financovania politických strán. Druhé kolo prezidentských volieb sa uskutoční 30. marca.