Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 16. máj 2024Meniny má Svetozár
< sekcia Zahraničie

Do stratenej ponorky prenikla voda a skratovala jednu z batérií

Na nedatovanej snímke diesel-elektrická ponorka ARA San Juan v Buenos Aires. Argentínske vojenské námorníctvo zaznamenalo v sobotu večer 18. novembra 2017 sedem krátkych satelitných volaní, ktoré pravdepodobne vyslala nezvestná ponorka ARA San Juan. Foto: TASR/AP

Podľa prepisu rádiovej komunikácie prenikla 15. novembra morská voda do ventilačného systému batériového bloku č. 3 a spôsobila skrat a tlejúci požiar.

Buenos Aires 28. novembra (TASR) - Do útrob argentínskej vojenskej ponorky ARA San Juan prenikla ešte predtým, ako sa s ňou 15. novembra prerušilo spojenie, voda, ktorá zapríčinila skratovanie jednej z batérií. Vyplýva to z posledného rádiového kontaktu medzi kapitánom a pevninou, uvádza sa v internej správe argentínskeho námorníctva, o ktorej podľa agentúry DPA v pondelok večer informovala spravodajská televízia A24.

Podľa prepisu rádiovej komunikácie prenikla 15. novembra morská voda do ventilačného systému batériového bloku č. 3 a spôsobila skrat a tlejúci požiar. Batérie na prove boli vyradené z prevádzky a ponorka sa pohybovala len pomocou batérií umiestnených v zadnej časti.

O dva a pol hodiny neskôr námorné sondy zaznamenali výbuch na mieste, kde sa mala ponorka nachádzať.

Hovorca argentínskeho námorníctva Enrique Balbi v pondelok povedal, že voda sa podľa kapitána dostala do ponorky cez šnorchel v čase, keď sa nabíjali batérie a bolo silné vlnobitie. Kapitán neskôr prostredníctvom satelitného telefónu oznámil, že problém bol odstránený.

V oblasti vzdialenej približne 430 kilometrov východne od pobrežia Argentíny, kde bol výbuch zaznamenaný, po nezvestnej ponorke so 44 osobami na palube stále pátrajú lode a technika z viac ako desiatich krajín. Do pátracej zóny mala v pondelok doraziť nórska loď s diaľkovo ovládanou ponorkou amerického námorníctva a tlakovaným záchranným modulom.

Dieselelektrická ponorka nemeckej výroby triedy TR-1700 bola v službách argentínskeho námorníctva od roku 1985. Od roku 2007 sa podrobovala generálnej revízii, ktorá bola z dôvodu rozpočtových škrtov ukončená až v roku 2014.