Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 10. máj 2024Meniny má Viktória
< sekcia Zahraničie

Česká televízia začala používať nové logo

Petr Dvořák Foto: TASR/Tomáš Halász

Zmeny sa zatiaľ dotkli iba kanálov ČT1 a ČT2, kde sa pred číslom objavil nový symbol verejnoprávnej televízie, pripomínajúci rozpolenú obrazovku.

Praha 1. októbra (TASR) - Česká televízia označuje od dnešnej polnoci svoje programy novým logom. Stalo sa tak presne rok po tom, čo sa funkcie generálneho riaditeľa ČT ujal Petr Dvořák, uviedli české webové stránky.

Zmeny sa zatiaľ dotkli iba kanálov ČT1 a ČT2, kde sa pred číslom objavil nový symbol verejnoprávnej televízie, pripomínajúci rozpolenú obrazovku. Logo nadväzuje na tradičnú podobu značky ČT, teda obrazovku s dvoma písmenami Č a T. Nová podoba už však písmená nepripomína.

ČT podľa aktualne.cz síce plánovala, že nové červeno-modré logo, veľmi pripomínajúce to z roku 1963, začne používať už v septembri, ale jeho nasadenie sa o mesiac oneskorilo kvôli posunutiu práce s jesenným vysielaním.

Okrem nového loga sa od 1. októbra zmení aj grafika, predely a znelky. Zmeny sa o niekoľko mesiacov zavŕšia premenovaním športového kanálu ČT4 na ČT sport. Na budúci rok plánuje ČT spustenie nového detského kanálu s pracovným názvom ČT3.

Novú grafiku navrhlo Studio Najbrt. Za návrh loga a súvisiace služby zaplatila ČT 430.000 korún (vyše 17.100 eur), za vytvorenie originálneho písma s neobmedzenou licenciou sa zaviazala zaplatiť 400.000 korún (15.910 eur).

"Za ďalšie práce v oblasti grafiky, grafických predelov a zvučiek počítame s čiastkou 970.000 korún (vyše 38.580 eur). Sú to však náklady, ktoré by sme rovnako vyčlenili na nové grafické identy a znelky spojené s jesenným vysielaním, aj keby sme nové logo nezavádzali," konštatovala hovorkyňa ČT Michaela Fričová.