Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 18. máj 2024Meniny má Viola
< sekcia Zahraničie

CIGÁNSKA OMÁČKA KONČÍ: Značka Knorr v reakcii na razismus zmení názov

Ilustračná snímka. Foto: TASR Štefan Puškáš

Firmy sú v poslednom čase pod drobnohľadom v oblasti názvov svojich výrobkov, súvisiacom s rozsiahlymi protestmi, ktoré sa rozšírili z USA po májovej smrti Afroameričana Georgea Floyda.

Heilbronn 17. augusta (TASR) - Nemecký výrobca vreckových polievok Knorr v pondelok oznámil, že v súvislosti diskusiou o rasizme zmení názov obľúbeného výrobku Cigánska omáčka na menej pohoršujúci. Informovala o tom agentúra AFP.

"Pretože názov 'cigánska omáčka' možno interpretovať negatívne, rozhodli sme sa dať našej omáčke značky Knorr nový názov," oznámila spoločnosť Unilever, pod ktorú značka Knorr patrí. Výrobok Zigeunersauce (cigánska omáčka) tak bude čoskoro predávaný pod názvom "papriková omáčka na maďarský spôsob".

"Intenzívne pracujeme na tom, aby sme z reklamy odstránili stereotypy a diskrimináciu akéhokoľvek druhu," uviedol ďalej holandsko-britský koncern Unilever.

Firmy sú v poslednom čase pod drobnohľadom v oblasti názvov svojich výrobkov, súvisiacom s rozsiahlymi protestmi, ktoré sa rozšírili z USA po májovej smrti Afroameričana Georgea Floyda počas neprimeraného policajného zásahu, píše AFP.

Rozhodnutie výrobcu zmeniť názov omáčky privítala i nemecká Ústredná rada Sintov a Rómov.

Knorr okrem instantných polievok a omáčok vyrába aj bujóny, šalátové dresingy, mrazené potraviny a v čoraz väčšej miere aj hotové jedlá.