Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 10. máj 2024Meniny má Viktória
< sekcia Zahraničie

Firma v Malajzii sa ospravedlnila za logo pripomínajúce slovo Alah

Ilustračná snímka. Foto: TASR

V skutočnosti išlo o štylizovanú siluetu sandály na vysokom opätku so šnúrkami na zavinutie okolo lýtka.

Kuala Lumpur 8. apríla (TASR) - Malajzijská obuvnícka spoločnosť sa ospravedlnila a zastavila predaj niektorých typov svojich topánok po upozornení, že jej logo na podrážke pripomína slovo Alah napísané arabským písmom. V skutočnosti išlo o štylizovanú siluetu sandály na vysokom opätku so šnúrkami na zavinutie okolo lýtka.

Agentúra AP uviedla, že firma vo vyhlásení pripustila, že nedostatky v dizajne mohli viesť k nesprávnej interpretácii loga. Uviedla, že okamžite zastavila predaj obuvi a vrátila peniaze zákazníkom, ktorí si sandále kúpili.

Ubezpečila, že nemala nikdy v úmysle navrhnúť logo, ktoré by znevažovalo alebo urážalo akékoľvek náboženstvo alebo vieru.

Táto kontroverzia nasledovala po rozruchu, ktorú v marci vyvolal predaj ponožiek s vytlačených slovom Alah. Majitelia obchodu KK Mart a zástupcovia jedného z dodávateľov boli obvinení z urážky náboženského cítenia moslimov. Niektoré obchody sa následne stali terčom útokov s použitím zápalných fliaš. K zraneniam nedošlo.

V Malajzii je náboženstvo citlivou záležitosťou. Moslimovia tvoria dve tretiny z 34-miliónovej populácie a žijú tam aj početné etnicky čínske a indické menšiny. Slovo Alah je pre moslimov posvätné a mnohí Malajzijčania považujú za urážlivé spájať toto slovo s nohami, objasnila AP.