Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 7. máj 2024Meniny má Monika
< sekcia Žilinský kraj

Liptovskí hotelieri zažili mimoriadne úspešnú letnú sezónu

Múzeum liptovskej dediny v Pribyline. Ilustračné foto Foto: TASR/Jozef Ďurník

Nárast množstva ubytovaných hostí zaznamenali najmä menšie ubytovacie zariadenia, akými sú priváty, chaty a rodinné penzióny.

Liptovský Mikuláš 20. septembra (TASR) - Liptovskí hotelieri hlásia mimoriadne úspešnú letnú sezónu. Zabezpečil ju najmä nárast počtu turistov. Vďaka pravidelnej leteckej linke Tel Aviv – Poprad sa hlavne v Demänovskej doline objavili aj klienti z Izraela. V niektorých hoteloch vzrástol počet hostí z tejto krajiny medziročne o 500 percent.

Ako TASR informovala PR manažérka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OOCR) Región Liptov Katarína Šarafínová, špecifikom boli vopred vypredané kapacity v ubytovacích zariadeniach. V predchádzajúcich sezónach sa často napĺňali na poslednú chvíľu. "V našom hoteli prevládali najmä Slováci a po nich boli najpočetnejšou klientelou Česi. V priebehu letnej sezóny sme ubytovali o zhruba desať percent viac hostí ako v minulom roku. Musím spomenúť aj novú atrakciu v doline, park miniatúr Mini Slovensko, ktorú navštívilo až 95 percent všetkých našich klientov," povedal riaditeľ Hotela Sorea Máj v Liptovskom Jáne Miloš Dovičin.

Nárast množstva ubytovaných hostí zaznamenali najmä menšie ubytovacie zariadenia, akými sú priváty, chaty a rodinné penzióny. "Markantne stúpli nárasty v reštauračných zariadeniach. Ak malo napríklad ubytovacie zariadenie s vyššou kapacitou nárast poštu ubytovaných hostí okolo desať percent, tak nárast v reštaurácii toho istého zariadenia predstavoval aj viac ako 30 percent," vysvetlila Šarafínová.

Letnú sezónu hodnotia ako mimoriadne úspešnú aj Martin Petruf a Michal Lacko z Penziónu Mária v liptovskomikulášskej mestskej časti Bodice. "Pomohlo nám viacero faktorov, najmä masívny marketing regiónu a tiež náš vlastný marketing. Prispela aj zmena v bezpečnostnej situácii v iných obľúbených destináciách," uviedli.

Hlavnú marketingovú kampaň regiónu zamerali Liptáci na pestrosť a komplexnosť ponuky. "Či dovolenkár hľadal nádhernú prírodu, oddych pod slnečníkom, morskú vodu, hory, jaskyne, turistiku, cyklistické terény, adrenalín, atraktívne podujatia, dobré jedlo, zábavu pre deti, históriu či kultúru, na Liptove to všetko našiel," skonštatoval predseda predstavenstva OOCR Región Liptov a primátor Liptovského Mikuláša Ján Blcháč.

"Napriek tomu, že ešte nedržíme v rukách oficiálne štatistiky návštevnosti Liptova, môžeme povedať, že región zažil výbornú letnú sezónu. Napríklad naše mesto oslávilo v tomto roku už 730 rokov od prvej písomnej zmienky a aj pri tejto príležitosti sme zaviedli v kostole sv. Mikuláša audiosprievodcu. Následkom toho sa nám až desaťnásobne zvýšila návštevnosť kostola oproti minulému roku," dodal Blcháč. Veľkým lákadlom v ponuke mesta bolo aj Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva, ktoré je podľa jeho slov po rozsiahlej rekonštrukcii najmodernejším interaktívnym múzeom na Slovensku.

Súťažno-zábavná hra Poklady na Liptove prilákala medziročne o 20 percent viac rodín s deťmi. Vďaka liptovskej karte zliav poistila do hôr OOCR Región Liptov bezplatne viac ako 20.000 turistov. Sezónu si pochvaľujú aj liptovské akvaparky, kde rovnako zaznamenali niekoľkopercentný nárast turistov. V Bešeňovej dokonca v prvej polovici septembra dosiahli historicky najlepšiu návštevnosť.